Hej, Mistře! (nahrávka z r. 2016)

Rybova Česká mše vánoční Hej, Mistře se na Kampě pod Karlovým mostem zpívá tradičně od roku 1989, kdy si ji tam poprvé zazpívalo staré Sonaglio v nadšení z úspěchu politického vývoje. Sonaglio totiž tehdy na podzim připravovalo vánoční koncert, který zrušilo, připojivši se ke stávce umělců a studentů po událostech 17. listopadu. V následujících letech se z připomínkové akce stal happening, na kterém nezávazně participují různé pěvecké sbory i jednotlivci. Do současné velkolepé podoby s orchestrem jej v polovině 90. let pozdvihl sbormistr Libor Sládek, který akci organisuje dosud. Stanovil i každoroční pevné datum 23. 12. ve 3 hodiny odpoledne. A protože nástroje v zimě často špatně ladí, zavedl i opakování přesně o půl roku později – tzv. Půlrybovka 23. 6. vždy ve 20:30. V prosinci 2011 byla Rybovka spojena s uctěním památky Václava Havla.

      Poi chel mio foque spento (Luca Marenzio, 16. st., český text MBP, nahrávka z r. 1996)

Žakéři byli vokální soubor vzniknuvší původně z koncertního oddělení bývalého Sonaglia r. 1990, soubor několikrát změnil obsazení, zmenšil se na kvartet a nakonec pouze trio, které působilo do r. 1999. Soubor se věnoval převážně starší evropské hudbě.

      Sněhurka a sedm… (ukázka z 1. dějství opery, r. 1999)

      Sněhurka a sedm… (ukázka z 2. dějství opery, r. 2010)

Sněhurka a sedm… je romantická dětská opera o dvou dějstvích. Známou pohádku o Sněhurce připomíná pouze názvem, hrdinka je na rozdíl od mnohých ženských pohádkových postav aktivní a konečného úspěchu dosáhne po vítězství sama nad sebou.

      Zem zaslíbená (spirituál, text MBP, nahrávka z r. 1998)

Puellae Veneris byl dívčí pěvecký soubor při Obchodní akademii Vinohradská v l. 1998–1993, žánrově nevyhraněný, mj. zpíval písně s texty a úpravami svého sbormistra, v premiéře přednesl operu Sněhurka a sedm… nebo Středoškolské tance.

      Do hlubiny světa (Gilgaméš, hudba i text MBP, zpěv Vladimír Váchal – “Vačice”, nahrávka z r. 2009)

Gilgaméš je hra čerpající z původních 12 desek starověkého eposu; v této písni hrdina Enkidu vychází z podsvětí, které líčí jako místo odměňující zemřelé nikoli podle postavení, ale podle skutků vykonaných pro druhé; píseň vyjadřuje autorovo životní krédo.

      dummy